Viering 750 jaar

Op 7 september jl. is ons jubileumjaar gestart! Op deze dag werd de Stevenskerk gewijd door de befaamde dominicaan Albertus de Grote. We hebben ons jubileumjaar ingeluid met een speciale viering.

Viering 750 jaar

Al 750 jaar komen mensen naar de Stevenskerk om schoonheid te ervaren, troost, inspiratie en gezamenlijkheid. Wat er ook allemaal veranderd is, dát is hetzelfde gebleven. Op woensdagmiddag 7 september vierden we de kleurrijke geschiedenis van de Stevenskerk en de betekenis die de kerk heeft voor onze stad. Aan de viering werkten onder meer mee: organist en koordirigente Jetty Podt en Capella Cumerana, organist Berry van Berkum, acteur en verteller Ron Vervuurt, Scuola Gregoriana Carolus Magnus, mensen van de Walk of Wisdom en programmamaker Arjan Broers.

Aftermovie en livestream

Vanwege Fase West, het renovatieproject in de Stevenskerk, was er maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar in de kerk. Omdat we toch zoveel mogelijk mensen willen laten meegenieten, was er een livestream op 7 september tussen 15.00 en 16.00 uur. Ook is er een aftermovie gemaakt. Beide zijn hieronder te bekijken.

Aftermovie