Ontdek Walk of the Town

zaterdag 16 oktober 2021 van 13:00 tot 16:00
expositie
Ontdek Walk of the Town

Sinds een jaar is Nijmegen een ontdekkingstocht rijker: Walk of the Town, een groene lijn door het centrum van Nijmegen, voorzien van infoborden vol leuke weetjes en kunstwerken over de geschiedenis van Nijmegen.
Zaterdag 16 oktober is jouw kans om deze route te gaan ontdekken, met een uitnodigend en divers programma langs de lijn. De Walk of the Town komt tot leven met ballerina’s, skateboarders, muzikanten en hiphoppers die op en over de kenmerkende groene lijn bewegen. Je komt zelfs Mariken van Nimwegen tegen als living statue! Kinderen worden uitgenodigd zelf street art vertakkingen van stoepkrijt te maken langs de route.

Ook zijn er diverse rondleidingen: over de Kaaijsjouwers langs de Waalkade, in de Stevenskerk, het Huis van de Nijmeegse Geschiedenis en de Sint Jacobskapel. Rond De Bastei loop je een kruiden- en platenroute over het heden en verleden. Kunstenaar Niels van Bunningen, die met zijn kunstwerken langs de Walk of the Town de geschiedenis van Nijmegen verbeeldt, geeft een demonstratie en er worden audiofragmenten gepresenteerd die vanaf deze ontdekkingsmiddag permanent bij de kunstwerken te vinden zijn.
Ook Museum het Valkhof, het Infocentrum WO2 Nijmegen, het Gebroeders van Lymborch Huis, Muzieum en Velorama sluiten deze feestelijke middag aan met kortingen en activiteiten op hun eigen locatie.
De activiteiten langs de Walk of the Town zijn zaterdagmiddag 16 oktober van 13.00 tot 16.00 uur. Met uitzondering van een aantal binnenlocaties is het programma vrij toegankelijk. Reserveren is niet nodig. Meer informatie: www.intonijmegen.com/walkofthe...

In de Stevenskerk zijn er doorlopende rondleidingen en orgelspel op gezette tijden.