Oekraïense Paasviering in Nijmegen

zondag 05 mei 2024 van 11:00 tot 14:30
concert,  kerkdienst
Oekraïense Paasviering in Nijmegen

Doe mee aan verschillende culturele activiteiten, leer meer over paastradities in Oekraïne en steun Oekraïne in zijn strijd voor vrijheid!

11:00 – 11:30 Muzikale optredens: liederen van lokale muzikanten, amateurkoor “Kvitka” en dans door Oekraïense kinderen van de Volya Ukraine School.
Aansluitend vindt in de Stevenskerk tot 13.00 uur een traditionele Oekraïense paasmis plaats. De mis wordt speciaal voor een Oekraïense gemeenschap georganiseerd en zal in de Oekraïense taal plaatsvinden, maar de kerk blijft open, als u wilt komen kijken. De traditionele Oekraïense voedselzegening vindt plaats van 13:00 tot 13:30 uur.
U kunt ook ter plaatsen een donatie doen en Oekraïense souvenirs kopen.
Locatie: Stevenskerk, Sint Stevenskerkhof 62, Nijmegen

12:00 – 15:00 Workshop paaseieren schilderen: leer hoe je houten paaseieren schildert in de traditionele Oekraïense Petrykivka-stijl met een Oekraïense kunstenaar Olena Smirnova. Voor een donatie om Oekraïne te helpen vanaf 10 euro kun je deelnemen aan deze workshop en je eigen handgemaakte souvenir mee naar huis nemen. Inschrijven is verplicht, beschikbaarheid is beperkt, meld je aan via nijmegen4ukraine@gmail.com
Locatie: Gezellig centrum, Ganzenheuvel 56, Nijmegen, 5 minuten lopen van Stevenskerk

Dit evenement wordt georganiseerd door: Netherlands4Ukraine, Stevenskerk, Nijmegen4Ukraine en Volya Ukraine School