Literaire Preken op zondag
Özcan Akyol (Eus)

zondag 14 juli 2024 van 14:00 tot 15:00
lezing
€ 14 incl. koffie | € 11,50 voor leden van de Bibliotheek, Vrienden en Steveniers en jongeren t/m 30 jaar
Literaire Preken op zondag
Özcan Akyol (Eus)

Tijdens de Vierdaagsefeesten even ontsnappen aan de drukte in de stad? Kom dan naar de Stevenskerk en luister naar de literaire preek van Özcan Akyol (ook wel bekend als Eus) op zondag 14 juli om 14.00 uur. Eus is een Nederlandse schrijver, columnist en presentator. Hij debuteerde in 2012 met de semi-autobiografische en veelgeprezen schelmenroman Eus en ontwikkelde zich daarna tot een creatieve duizendpoot. Hij schreef ook de romans Toerist en Afslag 23. Daarnaast is hij columnist voor verschillende kranten en tijdschriften en maakte hij furore als televisiepresentator met succesvolle titels als Sterren op het Doek, De Geknipte Gast en Eus’ Boekenclub.
Inloop vanaf 13.30 uur, de preek begint om 14.00 uur en zal ongeveer een uur duren. Boekhandel Dekker vd Vegt is aanwezig met een boekentafel en na afloop zal Eus signeren. Let op! De begintijd wijkt af van de andere Literaire preken op zondag in verband met de Vierdaagse mis.

In 2024 en 2025 organiseren Bibliotheek Gelderland Zuid en Stichting Stevenskerk Nijmegen zes Literaire preken op zondag. Vanaf de kansel in de Stevenskerk spreken spraakmakende auteurs de bezoekers toe. Op deze unieke locatie, al 750 jaar het hart van de stad Nijmegen, zijn al eeuwenlang preken uitgesproken. Fluisterpreken, donderpreken, rechtlijnige preken, onbegrijpelijke preken, inspirerende preken en slaapverwekkende preken. Kom naar de Stevenskerk op zondagmiddag en luister naar de auteurs die een vlammende preek uitspreken over onderwerpen die hun raken.

Wil je erbij zijn?

Bestel hier jouw tickets