Literaire Preken op zondag
Alex Boogers

zondag 30 juni 2024 van 12:00 tot 13:00
lezing
€ 14 incl. koffie | € 11,50 voor leden van de Bibliotheek, Vrienden en Steveniers en jongeren t/m 30 jaar
Literaire Preken op zondag
Alex Boogers

Schrijver Alex Boogers spreekt de tweede literaire preek. Hij debuteerde in 1999 onder het pseudoniem M.L. Lee met Het boek Estee. Drie jaar later debuteerde hij met Het waanzinnige van sneeuw onder zijn eigen naam. Sindsdien is hij een vaste waarde in de Nederlandse literatuur. Zo won Alleen met de goden in 2016 de Nederlandse Boekhandelsprijs en werd die roman eveneens genomineerd voor de Libris Literatuur Prijs. Onlangs verscheen De schrijver als Samoerai, waarin hij na vijfentwintig jaar schrijverschap de balans opmaakt: wat is vandaag de dag nog de aantrekkingskracht van zijn ambacht? Daarnaast is Alex Boogers een van de meest gevraagde auteurs als spreker op middelbare scholen en een van de belangrijkste ambassadeurs om de jeugd weer aan het lezen te krijgen.
Inloop vanaf 11.30 uur
, de preek begint om 12.00 uur en zal ongeveer een uur duren. Boekhandel Dekker vd Vegt is aanwezig met een boekentafel en na afloop zal Alex signeren.

Foto: Lenny van Oosterwijk

In 2024 en 2025 organiseren Bibliotheek Gelderland Zuid en Stichting Stevenskerk Nijmegen zes Literaire preken op zondag. Vanaf de kansel in de Stevenskerk spreken spraakmakende auteurs de bezoekers toe. Op deze unieke locatie, al 750 jaar het hart van de stad Nijmegen, zijn al eeuwenlang preken uitgesproken. Fluisterpreken, donderpreken, rechtlijnige preken, onbegrijpelijke preken, inspirerende preken en slaapverwekkende preken. Kom naar de Stevenskerk op zondagmiddag en luister naar de auteurs die een vlammende preek uitspreken over onderwerpen die hun raken.

Wil je erbij zijn?

Bestel hier jouw tickets