Capella Cumerana

zaterdag 04 mei 2024 van 16:00 tot 16:45
kerkdienst,  concert
Entree:
Vrij met uitgangscollecte. Suggestie: € 5,00.
Capella Cumerana

Herdenkingsbijeenkomst
Deze zaterdag vindt in de Stevenskerk een herdenkingsbijeenkomst plaats waarin het monumentale Requiem van Maurice Duruflé (1902-1986) wordt uitgevoerd.
Deze bijeenkomst komt in de plaats van de maandelijkse Choral Evensong op de eerste zaterdag van de maand, gezongen door Capella Cumerana onder leiding van dirigent Daniel Rouwkema.

Capella Cumerana wordt begeleid door organist IJsbrand ter Haar en de voorganger is Wilma Hartogsveld.
Solistische medewerking wordt verleend door Hesther Oor, sopraan en Fernando Linares Correa, bariton.

Deze bijeenkomst is gratis toegankelijk voor iedereen, wel wordt er na afloop een collecte gehouden ter bestrijding van de onkosten.
U bent van harte welkom!

Het Requiem van Duruflé
uit 1947 is een bewerking van een suite orgelstukken die de componist baseerde op gregoriaans gezang uit de dodenmis. Hoewel het werk eenzelfde rust en optimisme ademt als het Requiem van Fauré – waarmee het zijn populariteit gemeen heeft – is Duruflé’s muziektaal stevig in de twintigste eeuw verankerd.

Op de website van Capella Cumerana vindt u meer informatie over de componist en over dit bijzondere requiem.

Meer informatie?

Kijk op de website van Capella Cumerana