Gebroeders van Lymborch-viering

kerkdienst
Vrij, uitgangscollecte
Gebroeders van Lymborch-viering

De jaarlijkse Gebroeders van Lymborch-viering is deze keer tevens het slotakkoord van de feestelijke vieringen rondom 750 jaar Stevenskerk.
We zijn te gast bij de Stadskerk OCP en bij de Stevenskerk zelf.
Vanuit de Maria-Icoon uit de Gregoriusprocessie van de gebroeders staan we stil bij de betekenis van Maria in verleden en heden.
Vanuit een hedendaagse Maria-afbeelding kijken we naar Maria, moeder van alle tijden en voor alle mensen. Maria als krachtige eigenstandige vrouw.
De hedendaagse kijk op Maria is meteen een aanleiding om na het verleden van de Stevenskerk, ook naar de komende 750 jaar te kijken.

Sprekers:

Maria Martens, voormalig Europarlementariër en lid Eerste Kamer, over de hedendaagse Maria
Theo Andriessen, directeur Stevenskerk, over de komende 750 jaar
Schola Cantorum Karolus Magnus
Lisa Kézer, zangeres begeleid door Charles van Doornewaard, pianist
Jetty Podt, organist
Peter van den Berg en Bram Wildeman, voorzang
Entrade met vrijwilligers om de Middeleeuwse sfeer van de viering te versterken.
En diverse andere medewerkers

In de viering gaan Eduard Kimman, deken van Nijmegen en Hubert Hendriks, ceremoniarius voor.