Expositie Kinderboek Kamilla in Nimma

maandag 03 juni 2024 van 10:00 t/m zondag 16 juni 2024 17:00
expositie
Expositie Kinderboek Kamilla in Nimma

Kamilla in Nimma is het eerste kinderboek over Nijmegen én de Vierdaagse.

Weet jij al dat er deze Vierdaagse een heel bijzondere deelnemer meeloopt? Kameel Kamilla! In 1405 schijnt er een kameel gezien te zijn in Nijmegen.. Jaren later is kameel Kamilla terug. Vanuit het Valkhofpark ziet ze veel wandelaars lopen. Dapper vraagt ze wat er aan de hand is. Ze oefenen voor vier dagen wandelen want dat is voor mensen best zwaar. Vier dagen wandelen? Kamilla wil ook meedoen met dit wandelfeest! Maar hoe komt een dier op de deelnemerslijst als er nog nooit eerder dieren hebben meegelopen?

De Zuiderkapel van de Stevenskerk is van 3 tot 16 juni de plek waar kameel Kamilla verblijft! Leer Kamilla uit Kamilla in Nimma alvast kennen en bezoek de tentoonstelling. Enkele pagina's uit dit eerste kinderboek over Nijmegen én de Vierdaagse worden al onthuld. Maar dat is nog niet alles ... Durf jij de uitdaging aan te gaan en je kennis van een kameel te testen met de Kamilla Kamelenquiz? Een interactief en educatief uitje voor het hele gezin! Vanaf 13 juni is het boek officieel te koop in de winkel van de Stevenskerk.

Tekenworkshop op 16 juni

Op zondag 16 juni komt schrijver en illustrator Eva de Waal langs in de Stevenskerk. Dan sluiten we feestelijk de tentoonstelling Kamilla in Nimma, af. Onder begeleiding van Eva leren alle kinderen hoe zij zélf Kamilla kunnen tekenen.
Gratis toegang | Aanmelden niet nodig: kom lekker langs! | 13.00 - 14.00 uur

Bekijk de website van Kamilla in Nimma