Alfa Laval Stevensloop 2024

zondag 17 maart 2024 van 12:00 tot 17:00
Alfa Laval Stevensloop 2024

De Alfa Laval Stevensloop is de enige echte stadsloop in Nijmegen, met drie afstanden: 5 km, 10 km en 21,1 km (halve marathon). Start en finish vinden plaats in het historische centrum van Nijmegen, onder de schaduw van de Stevenskerk.

De parcoursen lopen dwars door Nijmegen. De start is in het door Frank Boeijen bezongen Kronenburgerpark en de finish midden in het centrum van de oudste stad van Nederland. De halve marathon heeft meerdere passages door het centrum. Je supporters kunnen je nu makkelijk drie keer aanmoedigen. Er is veel afwisseling in de omgeving: van het centrum tot de vergezichten op het stadseiland en van de skyline van Nijmegen tot de prachtige natuur van de Ooijpolder, op deze manier krijg je een mooi beeld van onze prachtige stad.

Stevenskerk als goed doel

Het goede doel van de Alfa Laval Stevensloop en de Stevens Stadscross is de Stevenskerk. Als je meedoet draag je dus niet alleen bij aan je eigen fitheid maar ook aan het kloppend hart van de stad!

Kijk op de website van de Stevensloop