Stevenier worden

Voor de komende 10 jaar zijn er, naast het reguliere onderhoud, meerdere restauratieprojecten gepland. De Stevenskerk kan niet zonder jouw steun. Samen kunnen we het hart van de stad open houden voor iedereen, nu en in de toekomst.

Stevenier worden

Word Stevenier (Particulier of Zakelijk)

Draag je Nijmegen en de Stevenskerk een warm hart toe? En wil je bijdragen aan de instandhouding en openstelling van de Stevenskerk? Word Stevenier.

Steveniers steunen de kerk met € 365,- per jaar of meer. Die gift wordt voor een periode van 5 jaar of langer vastgelegd in een Overeenkomst Periodieke Gift in Geld (OPG). Zo draag je elke dag van het jaar bij aan het vaste onderhoud van de kerk en is je gift aftrekbaar voor de belasting.

Jouw voordelen als Stevenier

• Het exclusieve Steveniersbeeldje
  • Onze nieuwsbrief waarmee wij je op de hoogte houden van nieuws en activiteiten rondom de Stevenskerk
  • Stevenierskorting op geselecteerde evenementen in de Stevenskerk
  • Een uitnodiging voor onze jaarlijkse Steveniersdag
  • Fiscaal voordeel

De Stichting Stevenskerk is een culturele ANBI. Dat betekent dat de Stevenskerk geen belasting betaalt over jouw giften. Dus al jouw giften zijn volledig voor de Stevenskerk. Geven aan een culturele ANBI levert jou ook belastingvoordeel op. Als particulier kun je bij de jaarlijkse belastingaangifte je gift aftrekken met 125%. Voor ondernemers, die een vennootschapsbelasting hebben, is dit is het percentage 150%.

Bereken jouw voordeel met de rekenmodule van Anbigift.nl

Ja, ik ben geïnteresseerd om Stevenier te worden

"Een van de mooiste kerken van Nederland"

Een van de mooiste kerken van Nederland, bovenop een heuvel. Prachtig orgel!

sander zielman

"Zeker een bezoek waard"

Kerk ziet er prachtig uit na de restauratie. Opvallend is het mooie contrast tussen het steen en hout. En ook natuurlijk het indrukwekkend orgel. Zeker een bezoek waard.
Raymond Rosmalen

"Doorgangen"

Hoog boven de stad Nijmegen uittorent zie je de Stevenskerk.
Verrast waren we dat we gratis deze kerk mochten bezoeken.
Het was direct duidelijk dat dit een mooie protestante kerk is.
Rondom vind je diverse doorgangen via waar je de kerk kunt benaderen, anders dan je elders, waar zulke mooie historische gebouwen vaak aan grote pleinen liggen.
Binnen was net een kerkdienst afgelopen en overal waren nog mensen aan het napraten. Een mooi en oud orgel siert deze kerk.

Fred

"Leuke middag!"

Ik ben bij de kerk geweest, aardige mensen en de kerk vond ik erg mooi. Bij de St-Stevenskerk worden verschillende activiteiten gedaan. Er wordt gebeden, gezongen, bijbel wordt gelezen en nog veel meer. De kerk biedt vele mogelijkheden. De kerk discrimineert niet tussen mannen en vrouwen en het is een plek waar leiderschap niet leidt tot een heersende taak maar een dienende taak. Ik vind het bijzonder, omdat er een hele geschiedenis achter zit. De kerk mag er dan niet heel bijzonder uitzien qua hoogte, grootte of mooiheid, maar het staat er al heel lang en heeft gestaan. Leuke middag!

Jens Glaudemans

"A beautiful church with a inclusive attitude"

A beautiful church with a inclusive attitude. They had a wonderful free photo exhibition with transgender as the theme. I found it so moving and accepting that a church would have display these images. To normalise, love and accept transgender people into the church is such a step forward in the right direction. Well done to the organises. The church is also as beautiful on the outside as it is on the inside. A must see if your in the area.

Andrew Bocxe-Meyer