Nijmeegse Winterweken

zaterdag 16 december 2023 van 10:30 t/m zondag 07 januari 2024 16:00
Nijmeegse Winterweken

Van 16 december t/m 7 januari vinden in Nijmegen de Nijmeegse Winterweken plaats. Door heel de stad zijn er activiteiten. In de Stevenskerk is een leuk kinderprogramma en staat de Winterwensboom.

Open Podium

Tijdens de Nijmeegse Winterweken presenteert de Stevenskerk weer haar open podium, waarop koren uit de stad en de omgeving een deel van hun repertoire ten gehore brengen. Voor het hele programma, klik hier.

Winterwensboom

Voor iedereen die een prachtige wens heeft voor een ander: kom deze hangen in de maar liefst acht meter hoge WinterWensboom in de Stevenskerk of lever jouw wens in op een van de andere Nijmeegse Winterweken locaties. Op 7 januari worden ’s middags de winnaars bekend gemaakt in de Stevenskerk. Om 16.00 uur starten we de bekendmaking van de wenswinnaars. Zorg ervoor dat je erbij bent! Wanneer je naar de uitreiking komt krijg je een kleine Nijmeegse Winterweken verrassing mee naar huis.

Kinderprogramma

Kom jij genieten van de swingende koren tijdens het open podium? Luister aandachtig naar de prachtige winterverhalen tijdens de speciale voorleessessies. Wordt een echte circusartiest, dans mee met ID Dance of versier een lampion en wandel mee met de lichtjesoptocht.

Dansen in de kerk | Zondag 24 december en zondag 7 januari om 14.00, 15.00 en 16.00* uur. *(alleen 7 januari)

Te gast op meerdere dagen; enthousiast ID Dance. Niet alleen de Funky jazz selecties van ID Dance komen laten zien wat ze huis hebben. Klassieke en moderne dans komen ook aan bod. Na een mooi, spetterend en hopelijk enthousiasmerend optreden is er een korte workshop waar je aan mee kan doen. Samen dansen, samen genieten! Daar staat ID Dance voor! Het optreden en de workshop zijn gratis toegankelijk. Je hoeft je niet vooraf aan te melden.

Verhalen in de kerk | Zondag 24 december en zondag 7 januari om 14.30, 15:30 uur. Duur ca. 15 minuten per voorleessessie.

Toe aan een rustpuntje? Tijdens de Nijmeegse Winterweken komen de voorlezers van Bibliotheek Gelderland Zuid je verwarmen met verhalen voor jong én oud. Meerdere dagen kun je in de Stevenskerk luisteren naar winterse avonturen vol dieren, sneeuw en fantasie. Hartverwarmende verhalen om lekker bij weg te dromen.

Circus in de kerk | Zaterdag 23 december van 14.00 tot 17.00 uur.

Of je nu lenig bent of heel sterk, superverlegen of misschien wel een beetje een clown; voor iedereen is er wel een kunst die bij hem of haar past. Circus Factory is voor iedereen! Ga zelf aan de slag met de circusdocent. De workshop is geschikt voor kinderen van 4-12 jaar en betreft een inloopworkshop: je kan gewoon mee komen doen en hoeft je niet vooraf aan te melden.