Virtuele tour door de Stevenskerk

dinsdag 05 juli 2022

5 juli 2022
Drie studenten van het ROC hebben een virtuele tour vol verrassingen door de Stevenskerk gemaakt

Virtuele tour door de Stevenskerk

Afbeelding hier rechtsboven: V.l.n.r.: Daan van Beijnum, Quinn van Dongen en Chiara Bals. Foto: De Gelderlander

De studenten Chiara Bals, Quinn van Dongen en Daan van Beynum hebben een virtuele tour door de Stevenskerk gemaakt. Daarmee maakt de virtuele bezoeker een reis door de kerk, van de grafkelder tot de toren, inclusief een wandeling over de gewelven en op het dak.
De drie studenten innovatieve techniek aan het ROC hebben gebruik gemaakt van Let’s Zoip, een softwareapplicatie die door een Nijmeegse startup is ontwikkeld en waarvan de Stevenskerk, in de vorm van sponsoring, gebruik mag maken.
Bijzondere onderdeel van de tour zijn het orgelspel door Joost Langeveld, organist van de Stevenskerk en het carillonspel van stadsbeiaardier Malgosia Fiebig.
Er zit een primeur in de tour: een blik in de Goriskelder, waarin enkele jaren terug een verzamelgraf is ontdekt. Deze grafkelder wordt pas vanaf begin 2023 geopend voor het publiek.
Nieuwsgierig geworden? Kijk hier.