Stichting Stevenskerk verrast met 200.000 euro van Vriendenloterij!

vrijdag 25 februari 2022

Een bijzonder verjaardagscadeau voor de Stevenskerk. De kerk, die dit jaar zijn 750-jarige jubileum viert, is gisteren op feestelijke wijze verrast met een cheque van 200.000 euro van de VriendenLoterij. De bijdrage zal gebruikt worden om de publieksfunctie te verbeteren, die onderdeel vormt van een grootschalig renovatieplan. Ook helpt de bijdrage bij het vergroten van de gebruiksmogelijkheden van de kerk.

Stichting Stevenskerk verrast met 200.000 euro van Vriendenloterij!

Heleen Wijgers, directeur Stevenskerk: “We zijn hier ontzettend blij mee. Nu kunnen we het bijzondere verhaal van de Stevenskerk beeldend aan een breed publiek vertellen.” De verbeterde publiekspresentatie is onderdeel van een meerjarig masterplan van meerdere verbouwingen, allemaal gericht op het verbeteren van de toegankelijkheid, verduurzaming en het restaureren van de kerk. De eerste bouwactiviteiten starten al in de loop van maart.

“De Nijmeegse Stevenskerk neemt het publiek mee in de (inmiddels) 750 jaar oude geschiedenis van zowel de kerk als de stad. Dankzij onze 1,1 miljoen deelnemers kunnen we een mooie bijdrage doen zodat het publiek beter ontvangen kan worden en het hele jaar rond welkom is, ook in de koude wintermaanden.” aldus Dorine Manson, managing director van de VriendenLoterij.

We kijken ernaar uit de vernieuwde kerk eind dit jaar te presenteren aan onze bezoekers!