Grote Kerk

Capaciteit: 100 - 850 personen

De grootste ruimte van de Stevenskerk is uitermate geschikt voor grootschalige ontvangsten en bijeenkomsten - zoals concerten, herdenkingen, presentaties, symposia, afscheidscolleges, uitvaarten, diners of recepties. Standaard heeft de kerk 450 zitplaatsen; uitbreiding tot 850 is mogelijk. Je kunt er andere ruimtes bij huren om nog meer gasten te ontvangen.

Grote Kerk

Faciliteiten

Lunch, diner, catering

Van een kop koffie tot en met een vijf-gangen diner, onze vaste cateraars leveren kwaliteit. Aan jou de keus of je met één van onze cateraars wil werken of je eigen cateraar inschakelt

Aankleding

De kerk beschikt over monumentale banken en losse stoelen. Daarmee kun je alle denkbare opstellingen maken. Er zijn modulaire podiumdelen van 2 x 1 m, waarmee podia met een maximaal oppervlak van 18 m² gelegd kunnen worden. Voor grotere podia kun je delen bijhuren.

Verlichting

Voor ieder evenement brengen we de kerk in de door jou gewenste sfeer met ons geavanceerde lichtregelsysteem. Up- en downlighters en verborgen ledstrips lichten de plafonds, gewelven en het vloeroppervlak in de gewenste kleuren aan. Je kunt kiezen uit verschillende lichtscenario’s waarmee je een unieke beleving aan je evenement geeft.

Interieur Stevenskerk gezien vanaf het Königorgel

Audiovisuele middelen

In de Grote Kerk is een vast geluidssysteem aanwezig met handmicrofoons, headsets en een cd-speler. Het systeem beschikt over een externe input, waarop je een smartphone, PC of laptop kan aansluiten. De Stevenskerk werkt met vaste partners die op maat audiovisuele diensten en apparatuur verzorgen.

Toegankelijkheid

De Grote Kerk is toegankelijk voor mindervaliden. Een aangepast toilet is aanwezig.

Bereikbaarheid en parkeren

De Stevenskerk is bereikbaar via het openbaar vervoer of per auto. Diverse buslijnen stoppen op 5 minuten loopafstand van de kerk. Er zijn drie parkeergarages op loopafstand: Eiermarkt, Mariënburg en Kelfkensbos.

Wil je een evenement organiseren in de Grote Kerk?

Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

"Friendly people are welcoming you"

Church was restored recently. Used for art exhibitions. Church interior are great; art was not convincing. Friendly people are welcoming you.

Harm Kloosterman

"Mooi van buiten"

Mooie kerk van buiten, binnen een mooie fotoreportage van de kerk door de jaren heen!

Anke K

"Leuke middag!"

Ik ben bij de kerk geweest, aardige mensen en de kerk vond ik erg mooi. Bij de St-Stevenskerk worden verschillende activiteiten gedaan. Er wordt gebeden, gezongen, bijbel wordt gelezen en nog veel meer. De kerk biedt vele mogelijkheden. De kerk discrimineert niet tussen mannen en vrouwen en het is een plek waar leiderschap niet leidt tot een heersende taak maar een dienende taak. Ik vind het bijzonder, omdat er een hele geschiedenis achter zit. De kerk mag er dan niet heel bijzonder uitzien qua hoogte, grootte of mooiheid, maar het staat er al heel lang en heeft gestaan. Leuke middag!

Jens Glaudemans

"Enorm geratel"

Een mooie kerk met een behoorlijke geschiedenis. Alleen een beetje jammer, toen wij het voorlichtingsfilm over het ontstaan vd kerk bekeken, er in eens een oudere man (vrijwilliger die daar werkt) ongegeneerd hard aan het praten was!!! Enorm irritant vonden wij het, konden niets meer verstaan?, uiteindelijk, nadat ik meneer aankeek, of het iets zachter kon, hij gewoon doorging met zijn enorme geratel. Toen vriendelijk verzocht elders te staan, toen viel het kwartje.. een beetje jammer van zo een arrogante man, niet fijn!!

Saskia Pijl

"Grand old church"

Grand old church, full of history in the centre of Nijmegen. Tours are available. Also a good place if you need a quiet moment of reflection.

Patrick de Lanoy