Vriend worden

Voor iedere euro die jij ons steunt draagt het Rijk twee euro bij om de noodzakelijke geplande restauraties te kunnen betalen. Als Vriend help je mee aan de instandhouding en verduurzaming van de Stevenskerk. Zo zorgen we er samen voor dat het hart van de stad open blijft voor iedereen.

Vriend worden

Word Vriend

Het reguliere onderhoud wordt steeds duurder en de kerk ontvangt geen structurele gemeentelijke subsidie. Bovendien zijn er voor de komende 10 jaar, naast het reguliere onderhoud, meerdere restauratieprojecten gepland om de kerk te verduurzamen en een toekomst te geven. Hiervoor is 7,8 miljoen euro nodig. De Rijksdienst heeft in 2018 een bedrag 5,5 miljoen euro toegezegd om bij te dragen, maar op voorwaarde dat Stichting Stevenskerk zelf 2,3 miljoen euro inbrengt.

De Stevenskerk kan niet zonder jouw steun. Want voor iedere euro die jij steunt, draagt het Rijk twee euro bij om de noodzakelijke geplande restauraties te kunnen voltooien. Al voor € 3,50 per maand ben je Vriend.

Jouw voordelen als Vriend

• Onze nieuwsbrief waarmee wij je op de hoogte houden van nieuws en activiteiten rondom de Stevenskerk
  • Vriendenkorting op geselecteerde evenementen in de Stevenskerk
  • Een uitnodiging voor onze jaarlijkse Vriendendag
  • Fiscaal voordeel

De Stichting Stevenskerk is een culturele ANBI. Dat betekent dat de Stevenskerk geen belasting betaalt over jouw giften. Erfenissen of legaten zijn eveneens belastingvrij. Dus al jouw giften zijn volledig voor de Stevenskerk. Geven aan een culturele ANBI levert jou ook belastingvoordeel op.

Als particulier kun je bij de jaarlijkse belastingaangifte je gift voor 125% aftrekken. Voor bedrijven is het percentage 150%.

Bereken jouw voordeel met de rekenmodule van Anbigift.nl

Ja, ik word Vriend voor een maandbedrag van:

Velden met een * zijn verplicht