Helaas! We kunnen de pagina niet meer vinden.

Zoek na 750 jaar

Sorry, we kunnen de pagina die je zoekt niet vinden. In de 750 jaar dat de Stevenskerk bestaat raakt er wel eens wat zoek.

Hier zijn wat handige links:

Helaas! We kunnen de pagina niet meer vinden.

"Doorgangen"

Hoog boven de stad Nijmegen uittorent zie je de Stevenskerk.
Verrast waren we dat we gratis deze kerk mochten bezoeken.
Het was direct duidelijk dat dit een mooie protestante kerk is.
Rondom vind je diverse doorgangen via waar je de kerk kunt benaderen, anders dan je elders, waar zulke mooie historische gebouwen vaak aan grote pleinen liggen.
Binnen was net een kerkdienst afgelopen en overal waren nog mensen aan het napraten. Een mooi en oud orgel siert deze kerk.

Fred

"Leuke middag!"

Ik ben bij de kerk geweest, aardige mensen en de kerk vond ik erg mooi. Bij de St-Stevenskerk worden verschillende activiteiten gedaan. Er wordt gebeden, gezongen, bijbel wordt gelezen en nog veel meer. De kerk biedt vele mogelijkheden. De kerk discrimineert niet tussen mannen en vrouwen en het is een plek waar leiderschap niet leidt tot een heersende taak maar een dienende taak. Ik vind het bijzonder, omdat er een hele geschiedenis achter zit. De kerk mag er dan niet heel bijzonder uitzien qua hoogte, grootte of mooiheid, maar het staat er al heel lang en heeft gestaan. Leuke middag!

Jens Glaudemans

"Grand old church"

Grand old church, full of history in the centre of Nijmegen. Tours are available. Also a good place if you need a quiet moment of reflection.

Patrick de Lanoy

"Wisselende tentoonstellingen"

Wisselende tentoonstellingen trekken mij naar de kerk. Ook onder de indruk van het orgel.

maaike4music

"Spectaculair orgel"

Spectaculair orgel en orgelconcert elke dinsdagavond super niveau top organisten van Nederland zie site Nijmeegse orgel stichting Koningsorgel

Wim Willems