Vrijdagmiddaggebed

vrijdag 09 juli 2021 van 12:30 tot 13:30
kerkdienst
Vrijdagmiddaggebed

Het vrijdagmiddaggebed wordt wekelijks gebeden in de Stevenskerk in de Stiltekapel. Daar hangt het nagelkruis dat de stad Nijmegen in 1953 kreeg van de St.Michaƫlskathedraal in Coventry. De binnenstad van Coventry met de kathedraal werd in 1940 door een Duits bombardement totaal verwoest. Nijmegen werd in 1944 door een geallieerd bombardement getroffen. Het nagelkruis is gemaakt van twee lange spijkers uit het dak van de verwoeste kathedraal van Coventry. Het is vanuit de puinhopen van de wereld een teken van verzoening en vrede. Het vrijdagmiddaggebed wordt gebeden in kerken en kapellen over heel de wereld.

Meer informatie?

Wij helpen je graag verder!

"Old and beuatiful"

Old an beautiful church

Ugis Ozolins

"A definite must"

Magnificent tour guide from the church and he has vast knowledge about the church and also paintings. The church has some areas,where no photography is allowed, however some things are just not meant to be photographed but rather be cherished through memory. A definite must visit when in Nijmegen

Charmaine

"Gave oude kerk"

Gave oude kerk die je kan bezichtigen, is gerestaureerd na het bombardement op de stad in 1944. Liggen veel oude grafstenen in de kerk, sommige wel enige honderden jaren oud. Zeer de moeite waard. Je mag ook nog tegen betaling de toren beklimmen, maar heb me daar niet aan gewaagd.

Gerrit Mee

"Boekenmarkt"

We gingen naar de boekenmarkt in de Stevenskerk. Vervolgens hebben we een rondleiding gekregen in de kerk. Daarna hebben we de kerktoren beklommen. Heel veel tredens, maar voor het uitzicht was het wel waard. Heel Nijmegen was te zien, zeker de moeite waard om de kerktoren te beklimmen. Het was een interessante en leerzame dag.

Merve

"Enorm geratel"

Een mooie kerk met een behoorlijke geschiedenis. Alleen een beetje jammer, toen wij het voorlichtingsfilm over het ontstaan vd kerk bekeken, er in eens een oudere man (vrijwilliger die daar werkt) ongegeneerd hard aan het praten was!!! Enorm irritant vonden wij het, konden niets meer verstaan?, uiteindelijk, nadat ik meneer aankeek, of het iets zachter kon, hij gewoon doorging met zijn enorme geratel. Toen vriendelijk verzocht elders te staan, toen viel het kwartje.. een beetje jammer van zo een arrogante man, niet fijn!!

Saskia Pijl