Veilingdag in de Stevenskerk

zaterdag 28 mei 2022 van 11:00 tot 15:00
Veilingdag in de Stevenskerk

Op zaterdag 28 mei worden er in de kerk objecten geveild en verkocht. Alle opbrengsten gaan naar het schoonmaken en restaureren van drie koperen kroonluchters en twee lezenaars.

Vanwege Fase West, het grote restauratie- en verduurzamingsproject, moet de Stevenskerk grondig worden opgeruimd. Tijdens de veilingdag op 28 mei zullen er verschillende objecten uit de kerk verkocht worden, waaronder oude kerklampen, schilderijen en vintage clichés/drukplaatjes.

Een unieke kans dus om een aandenken uit de Stevenskerk in huis te halen en om tegelijkertijd bij te dragen aan het onderhoud van het icoon van Nijmegen.

Programma 28 mei:

11.00 uur: kerk open voor publiek.

11.30 uur: kleine veiling van objecten als prenten en schilderijen.

12.00-15.00 uur: verkoop van leien, clichés en andere kleine objecten in de kooromgang.

12.00-15.00 uur: voor een aantal groter objecten als kasten en vitrines kunnen de geïnteresseerden een bod achterlaten.

De opbrengst van de veiling- en verkoopdag plús die van de verkoop van de spiltrap en de tegels gaat naar de restauratie van koperwerk in de Stevenskerk. Drie kroonluchters en twee lezenaars worden schoongemaakt en waar nodig gerestaureerd. Dat hele project kost 10.000 euro.